Gebruiksvoorwaarden
1. Algemeen
2. Bestelling
Wanneer je je bestelling hebt voltooid, wordt een orderbevestiging naar je e-mailadres gestuurd. In de bevestiging vind je alle gegevens over producten, prijs, factuur- en afleveradres. Let op dat wij geen verantwoordelijkheid nemen voor een levering die niet plaatsvindt vanwege foutief opgegeven gegevens. Als je merkt dat er iets niet klopt in de orderbevestiging, vragen wij je om ons onmiddellijk te contacteren
3. LeveringOnze normale levertijden zijn 8-12 werkdagen. LET OP! Bestellingen die in het weekend worden geplaatst, worden op zijn vroegst op de maandag erna verzonden. Als er een vertraging in de levering optreedt (zonder dat wij je hebben geïnformeerd over een langere levertijd), moet je contact met ons opnemen. Voor meer gedetailleerde informatie over de levering, zie onze leveringsinformatie
4. Prijzen
Klanten worden gefactureerd zonder btw volgens hoofdstuk 5 ML – alle prijzen in de winkel worden vermeld in SEK en zijn exclusief btw. Klarna Checkout toont mogelijk prijzen inclusief btw, maar als klant wordt je exclusief btw belast. Wij behouden ons het recht voor om prijswijzigingen door te voeren veroorzaakt door prijswijzigingen van de leverancier, drukfouten of verkeerde informatie en behouden ons het recht voor om de prijs aan te passen. Voor meer informatie zie onze leveringsvoorwaarden
5. Herroepingsrecht
Bij aankoop van goederen op de website heb je als klant een wettelijk herroepingsrecht van 14 dagen vanaf de dag dat je de bestelde goederen hebt ontvangen.
- Je moet onze klantenservice informeren dat je je aankoop herroept; in het bericht moeten je naam, adres, e-mailadres, ordernummer en de producten waarop de retour betrekking heeft, duidelijk vermeld zijn.
- Je moet de producten onmiddellijk (en uiterlijk binnen 14 dagen na herroepingsbericht) naar ons terugsturen.
- Je staat in voor de retourzending, levering en staat van de producten bij terugkeer; de producten moeten goed verpakt, in goede staat en in de originele verpakking worden teruggestuurd.
- Op het terug te betalen bedrag behouden wij ons het recht voor een bedrag af te trekken dat overeenkomt met een eventuele waardevermindering in vergelijking met de oorspronkelijke waarde bij gebruik of beschadiging van het product.
- Producten die om gezondheids- of hygiënische redenen verzegeld zijn (geplombeerd) en waarvan de verzegeling door jou is verbroken.
- Producten die verzegelde audio- of video-opnamen betreffen en waarvan de verzegeling door jou is verbroken.
- Speciaal vervaardigde producten die speciaal voor jou zijn aangepast of duidelijk een persoonlijk karakter hebben volgens jouw wensen.
- Diensten die volledig zijn uitgevoerd en waarbij je uitdrukkelijk hebt ingestemd met het begin van de dienst zonder herroepingsrecht.
- Bederfelijke goederen, bijvoorbeeld levensmiddelen.
- Losse nummers van kranten of tijdschriften.
6. Klachten en reclamaties
- Wij inspecteren alle producten voordat deze naar je worden verzonden. Mocht het product toch beschadigd zijn of verkeerd geleverd worden, dan verplichten wij ons volgens de geldende consumentenbeschermingswetgeving om het probleem kosteloos te verhelpen.
- Je moet ons altijd eerst contacteren voor goedkeuring voordat je een defect product terugstuurt.
- De klacht moet onmiddellijk na ontdekking van het gebrek worden ingediend.
- Mogelijke fouten en gebreken moeten altijd aan onze klantenservice worden gemeld, waarbij je je naam, adres, e-mailadres en ordernummer vermeldt. Het is belangrijk dat je ook foto’s en een beschrijving van het probleem meestuurt.
- Als wij beoordelen dat we het probleem niet kunnen oplossen of een vergelijkbaar product kunnen leveren, betalen wij je terug voor het defecte product in overeenstemming met de geldende consumentenbeschermingswetgeving. Wij betalen de retourkosten bij goedgekeurde klachten.
- Wij behouden ons het recht voor een klacht af te wijzen als blijkt dat het product niet defect is volgens de geldende consumentenbeschermingswetgeving. Bij klachten volgen wij de richtlijnen van de Zweedse Geschillencommissie, zie arn.se.
- Wij zijn niet aansprakelijk voor indirecte schade die kan ontstaan door het product.
- Wij zijn niet aansprakelijk voor vertragingen/fouten door omstandigheden buiten onze controle (overmacht). Deze omstandigheden kunnen bijvoorbeeld stakingen, brand, oorlog, overheidsbesluiten of uitblijvende levering door leveranciers zijn.
- Verder zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele wijzigingen aan producten/producteigenschappen die door leveranciers zijn aangepast en andere factoren die buiten onze controle liggen.
8. Productinformatie
Wij behouden ons schrijffouten op deze website en uitverkoop van producten voor. Wij garanderen niet dat de foto’s het exacte uiterlijk van de producten weergeven, aangezien kleurverschillen kunnen optreden afhankelijk van beeldscherm, fotokwaliteit en resolutie. Wij proberen de producten altijd zo correct mogelijk te tonen.
9. Persoonsgegevens en cookies
Wij gebruiken cookies op onze website, voornamelijk voor marketingdoeleinden, en bewaren daarbij je persoonsgegevens in overeenstemming met de geldende wetgeving (AVG). Meer hierover lees je in ons privacybeleid.
10. Wijzigingen in onze Algemene Voorwaarden
Wij behouden ons het recht voor om de voorwaarden op elk moment te wijzigen. Wijzigingen worden online gepubliceerd op de website. De gewijzigde voorwaarden worden geacht te zijn aanvaard bij bestelling of bezoek aan de website.
- Als een geschil niet in overleg kan worden opgelost tussen de klantenservice en de klant, kun je je als klant wenden tot de Zweedse Geschillencommissie, zie arn.se. Voor inwoners van een ander EU-land dan Zweden kunnen klachten online worden ingediend via het platform van de Europese Commissie voor geschillenbeslechting, zie http://ec.europa.eu/consumers/odr
- In geval van een geschil volgen wij de beslissingen van de ARN of een vergelijkbaar geschillenorgaan.
- Geschillen over de interpretatie of toepassing van deze algemene voorwaarden worden geïnterpreteerd volgens het Zweedse recht.